| |
Stefan | 09.06.2012 18:36:43 |
Grupa: Administrator
Posty: 402 #954363 Od: 2012-6-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Witam. Od pewnego czasu jestem posiadaczem wymarzonej Alfy Romeo GTV6. Jest to model po 3 lifcie ( najpierw była Alfetta GT potem GTV2000 i GTV6 przed liftem ). Auto zostało wyprodukowane w 1983 roku. Do Polski zjechało w 1993 i od tamtej pory miało 3 właścicieli. Wymaga trochę prac zarówno mechanicznych i blacharskich ale to wszystko wymaga czasu i $$$. W aucie oryginalnie był motor 2.5 V6 12V o mocy 165km. Aktualnie jest on zastąpiony jednostką 3.0 V6 12V z Alfy Romeo 75 QV. Legitymuje się mocą 195km ( nie wliczając modyfikacji wydechu ). Plany - przywrócenie auta do jak najlepszej kondycji i może zmiana silnika na 24V z 164 QV/Q4. Samochód jest o tyle ciekawy że posiada transosiowy układ napędowy. Silnik znajduje się na przodzie natomiast skrzynia umiejscowiona jest na tyle auta. Więcej na ten temat można spokojnie znaleźć na necie. Do dziś takie rozwiązanie oferuje w swoich modelach Ferrari Maserati i Mercedes w modelu SLS. Tu kilka zdjęć auta ( ciągle czekam na konkretną sesję zdjęciową ). Ostatnie zdjęcia z modelkami są wykonane przez Alberta Guz ( http://www.albertguz.pl/ ) na Naszym pierwszym zlocie. Więcej informacji i zdjęć mam nadzieję będzie wkrótce.
Generalnie przód auta wiele osób myli z BMW a tył z Skodą Rapid więc bywa śmiesznie. Pytanko Oryginalnie auto miało komplet białych lamp na przodzie. jedynie na Francję ( skąd auto zostało sprowadzone ) i częściowo na Szwajcarię były wersje z wszystkimi żółtymi lampami. Waszym zdaniem mam montować komplet żółtych czy białych ?
PS po kliknięciu na foto powinno się powiększyć. |
| |
Electra | 15.01.2025 17:44:08 |
|
|
| |
Cinek | 09.06.2012 22:30:21 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 70 #954509 Od: 2012-6-9
| Autko wspaniałe Na żywo robi o wiele większe wrażenie. Wspaniała linia, kształty, silniczek...cudo Co do lampek to jak na mój gust i moje zdanie to wstawiłbym komplet żółtych.Pozdrawiam |
| |
cholek089 | 11.07.2012 15:38:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #971582 Od: 2012-7-5
| Jak kiedyś polowałem żeby ja zobaczyć to się chowała cały czas Ostatanio jednak miałem okazję i jest wspaniała, i brzmi cudnie Gratuluję wyboru |
| |
Mazur | 14.07.2012 18:57:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 10 #973083 Od: 2012-7-14
| No no pogratulować widać że pod właściwe ręce trafił Chyba tutaj w okolicy bliższej i dalszej takiego raczej nie ma ?? _________________ Amortyzatory tył do W124 NOWE 2x Sachs olejowe ok 300zl. |
| |
Stefan | 15.07.2012 12:11:54 |
Grupa: Administrator
Posty: 402 #973421 Od: 2012-6-9
| He. Wbrew pozorom nie ma tego aż tak mało. Problem z tym że rzadko w internecie można trafić na ślad właścicieli takich aut. Ja osobiście kojarzę 6 sztuk w PL z czego jedna czarna jest w Lublinie |
| |
Alfik155V6 | 03.10.2012 12:00:20 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1021716 Od: 2012-7-18
| Stefan moja 155 V6 jest prawie skończona. Kiedy wybierałem się do was do Puław to pękł mi przewód hamulcowy i nie mam go kiedy wymienić teraz. |
| |
Vaux | 03.10.2012 14:15:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 38 #1021768 Od: 2012-9-27
| Świetne auto, bardzo ładne. A co do lamp to używania żółtych selektywnych chyba jakoś niedawno zabronili z tego co pamiętam _________________ Ford Scorpio Ghia '93 2.9 12V6 ASB |
| |
Stefan | 03.10.2012 16:30:47 |
Grupa: Administrator
Posty: 402 #1021865 Od: 2012-6-9
| Rozmawiałem z diagnostą na stacji. Powiedział że są zabronione światła żółte dla aut w których seryjnie one nie występowały. Jeśli natomiast auto miało homologację seryjną na takie oświetlenie to prawo nie działa wstecz i on bez problemu podbije przegląd i podpisze się pod nim swoim nazwiskiem Od tamtej rozmowy auto wygląda tak :
|
| |
Adasko | 03.10.2012 22:17:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 168 #1022122 Od: 2012-6-9
| Dziś dotarło do mnie coś dla Ciebie. Jutro przekażę _________________ Opel Manta GT/E Opel Manta Lexmaul "wydumka" Opel Rekord E2 Opel Rekord D Volvo 965 3,0 24v Dupowozik
Z chęcią przygarnę graty do tylnonapędowych Opli. |
| |
mmizu | 03.02.2013 17:51:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #1169561 Od: 2013-2-3
| Żółte lampy jak najbardziej powinny zostać, robią klimat i chociażby przez to auto różni się od bmw Auto na żywo robi wrażenie, najfajniejsza jest linia nadwozia - właśnie za to podobają mi się Alfy.
Coś dla Ciebie Stefan - wspaniały model firmy AutoArt, jeśli nie szkoda Ci kasy to polecam. Poziom odwzorowania jest warty takiej kasy. Nic poprawia humoru jak widok ulubionego auta na biurku. http://modeliki.pl/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/3675?osCsid=ca989b5221bb96b2d0b7cf1db79bf08d
PS. Pamiętam jak na studiach miałeś przez jakiś czas taką kwadratową Alfę, fajnie że pozostałeś przy tym autach bo naprawdę wyglądają zjawiskowo.
|
| |
Stefan | 04.02.2013 17:25:22 |
Grupa: Administrator
Posty: 402 #1171012 Od: 2012-6-9
Ilość edycji wpisu: 4 | Za model tyle kasy nie dam chyba że będzie miał działające V6 pod maską Fakt Alfy mi w głowie można powiedzieć od początku lat 90tych gdy pierwszy raz byłem wieziony Giulietta kuzyna. Moja pierwsza 'prawdziwa' Alfa to również była Giulietta Nowa tipo 116 z motorem 2.0 gażnik 131km. Gdyby nie zawirowania z papierami nigdy bym jej nie rozebrał i rozsprzedał na graty a trzymał pewnie do dziś. Tak oto się prezentowała:
Tu razem z autem na którym uczyłem się wyprzedzać Auto 100 C3 2.5 TDI ( 1T 120km ) - pierwsze TDI grupy VW. Duże wygodne i zadziwiająco szybkie.
Deska i zegary w Giuliettcie były najpiękniejsze. Auto z roku 1982 miało na seryjnym wyposażeniu elektryczne szyby, centralny zamek, komputer pokładowy, elektryczne lusterko i była to jedna z słabiej wyposażonych wersji dostępnych na rynkach Europejskich
Moim zdaniem najpiękniejsza z możliwych sylwetek auta czyli krótki zwarty klinowaty sedan ( następstwa tej sylwetki można dopatrywać się w późniejszych modelach 75 i 155 jak również nowszym generacyjnie modelu E36 z palety BMW ).
Po tym modelu miałem 75 3.0 też piękny klin ale niestety trochę nowszy ( rok 1987 ) zamieniłem go bo zakochałem się w tym jak jeździ GTV6 ale mam nadzieję że kiedyś jeszcze koło aktualnej Alfiny stanie piękna trochę nowsza niż moja bo po ostatnim lifcie Giulietta.
A tu widać moją była 75
https://www.youtube.com/watch?v=YXqWyqmjrrs
PS piszę 'prawdziwą ' Alfą czyli sprzed 1987 roku gdy to Fiat wykupił fabrykę i rozpoczął produkcję modeli coraz bardziej bliźniaczych z swoimi modelami i zrezygnował ( ostatnia była 75 ) z układu transaxle.
|
| |
Electra | 15.01.2025 17:44:08 |
|
|
| |
Adasko | 04.02.2013 22:06:06 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 168 #1171441 Od: 2012-6-9
| Mordka rzeczywiście fajna i zadziorna, jednak po tyle widać, że skończyła się projektantowi wena. _________________ Opel Manta GT/E Opel Manta Lexmaul "wydumka" Opel Rekord E2 Opel Rekord D Volvo 965 3,0 24v Dupowozik
Z chęcią przygarnę graty do tylnonapędowych Opli. |
| |
Vaux | 05.02.2013 22:50:58 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 38 #1173262 Od: 2012-9-27
| Mi tam się całość podoba aczkolwiek we wnętrzu widać włocha z tamtych lat _________________ Ford Scorpio Ghia '93 2.9 12V6 ASB |
| |
Alfik155V6 | 05.02.2013 23:04:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 11 #1173282 Od: 2012-7-18
| Stefan Alfa 75 to model który pociągnął firmę na dno. Do produkcji każdego egzemplarza dokładano,a im więcej jej produkowano tym więcej tracono kasy. Szkoda że księgowi wygrali z pasją i finezją konstruktorów, ale dzisiaj się liczy tylko zysk. |
| |
tomZ | 06.02.2013 10:38:11 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja:: Puławy
Posty: 61 #1173796 Od: 2012-8-28
| No tył za tylnymi drzwiami kończy się wena |
| |
Electra | 15.01.2025 17:44:08 |
|
|